Sep 28, 2009

kurang ajar

cuaca: gerimis


maaf encik.
secara jujurnya, aku rasa encik dah bersikap kurang ajar terhadap pelajar antarabangsa.
aku rasa encik boleh cakap elok-elok. jadi, tidak timbul soal ketidakpuashatian pelajar tersebut terhadap perlakuan encik yang menunjukkan isyarat menghalau pelajar tersebut daripada menikmati kemudahan bas secara percuma, gara-gara pelajar tersebut tidak memberi keutamaan laluan kepada pelajar lain yang hendak turun dari bas.


itu baru satu.
yang lainnya, encik menghalang pelajar fakulti kejuruteraan menikmati kemudahan bas secara percuma untuk ke main library yang jaraknya hanya tidak sampai 2 km. aku rasa ianya bukan satu masalah besar jika pelajar tersebut menaiki bas yang aku rasakan boleh memuatkan hampir 40 orang. lagipun bas itu memang akan berhenti di main library. aku rasa, encik dah rugi pahala. barangkali berdosa, tiada siapa tahu.


dan, bukan semua salah encik. pelajar salah juga.
kalau rules cakap, kena tunjuk matric card before naik bas, tunjuk lah.
ini tidak, encik nak kena tanya dan minta tunjuk matric card, baru pelajar nak tunjuk.
kalau seratus pelajar buat benda yang sama, larat pulak kan encik nak tanya sorang-sorang.


ingat. kita orang melayu yang penuh dengan adat dan adab.
jangan malukan melayu.

2 terangsang:

aDam ra'Uf 29.9.09  

btoll!!
yg tue br jea driver
blom lg pak gad..huhu

Cik Raidah 30.9.09  

:: adam
tu la pasal.
memalukan org melayu btol.

lebih masa? silakan

FB : Noor Raidah Tasmin
YM : ida_3007
Friendster
Myspace

bual-bual kosong

ktitikan dan saranan?

email ke: raidah[underscore]3007[at]yahoo[dot]com